Test Footer 2


طريقة تشغيل الوايرلس على الرسيفر




بعد انتشار الرسيفرات الى بتشتغل على الانترنت لتفتح القنوات المشفرة وجاء ايضا انتشار
الانترنت فى مصر بشكل قوى واصبح كل بيت يوجد فية روتر خاص وهناك انواع من الروتر
تعمل على الواى فاى وطبعا دا بيجعل اصحاب الرسيفرات يعرفوا ازاى يشغلوا الوايرلس على
الرسيفر وطبعا دا مريح لانة لايوجد سلوك يعنى حيفتح القنوات المشفرة عن طريق الواى فاي 
لاكن الرسيفر للاسف لايوجد بداخلة مدمج فى الرسيفر الواى فاي لاكن ممكن انك تقوم بشراء
قطعة وايرلس وثمنها لايتعدى 35 جنية مصرى يعنى رخيصة وممكن اى شخص يشتريها وهيا
موجودة بكثرة عند محلات الكمبيوتر والدش وايضا فى باب اللوق وطبعا حتركب القطعة فى الرسيفر
حتركبها فى مدخل usb الى فى الرسيفر سواء من الخلف او من الامام على حسب مكان الفلاشة
فى الرسيفر وتدخل الى اعدادات الرسيفر او الانترنت وتختار الوايرلس وبعدها تكتب اليوزر والباص
ورد الخاص بالشبكة بتاعتك والامر سهل ليس بالمعقد انتة قوم بشراء القطعة وقولنا على نوع الرسيفر
واحنا حنعملك شرح ازاى تشغل الوايرلس على الرسيفر بس الاهم انة يكون عندك القطعة الى من خلالها
سوف تقوم بتشغيل الانترنت على الرسيفر بدون سلك فقط عن طريق الواى فاى ودا افضل بكتير من السلك

هناك 63 تعليقًا:

  1. كيوماكس ات 4 وجبت القطعه وركبته ومشتغلت
    برجاء الشرح

    ردحذف
  2. الردود
    1. ممكن اعرف ازي اشغل النت علي رسيفر سيناتور ٣٣٣

      حذف
  3. ترمان9090bاوبشن
    ازي يشتغل
    وياريت
    ملف قنوات جديد

    ردحذف
  4. وياريت ملف iptv
    للترمان9090b اوبشن

    ردحذف
  5. ممكن تعرفوني اشغل وأي فاي ع جهازي ازاي new wave

    ردحذف
  6. ازاي اشغلها علي ترومان 9090b بحط الفلاشة بيجيبلي no device

    ردحذف
  7. انا اشتريت رسيفر تايكرE99بس ادخل الاعدادات مابيعطيني خيار انترنت

    ردحذف
  8. كومكس مست 999 فضى

    ردحذف
  9. عندي جهاز ريسفر نوعه ميديا ستار 3000 اريد ان اعرف كيفية ربط الجهاز بالنت مع العلم اني اتخلت جهاز واي في وما اشتغل

    ردحذف
  10. عندي هروشيمان8800اتش دي كيف اشغل الويرليس وما هو النوع الافضل للفلاشه الوير ليس

    ردحذف
  11. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  12. عندي رسيفر استار سات 2080 كيف اعرف الفلاشه الواي فاي عليه

    ردحذف
  13. عندي رسيفر استار سات 2080 كيف اعرف الفلاش واي فاي عليه

    ردحذف
  14. مرحببا عندي رسيفر master 7d وقطعة واي فاي edimaxs ولكن لم يشتغل نت لماذا ارجو مساعده

    ردحذف
  15. عندي رسيفر بريفكس ٨٠٠٠h
    ومكتوب عليه في الداخل كلمه واي فاي ولاكنه لا يعمل ارجو الافاده

    ردحذف
  16. رسيفر أوبن سات HD333

    ردحذف
  17. عندى جهاز كيوماكس h3 مش عاوز يتعرف على فلاشه واى فاى ممكن اعرف المشكله فين

    ردحذف
  18. عندي رسيفر تورمان اتش دي 1 الابيض واشتريت نفس القطعه اللي في الصوره وركبتها بس مش بيظهر الشبه بتاع الواي فاي بتعتي اظن لازم تعريف القطعه علي الرسيفر بس مش عارف اعرف القطعه علي الرسيفر ازاي ارجوكم انا بجد نفسي احل المشكله دي يا ريت حد يساعدني

    ردحذف
  19. السلام عليكم
    عندي ريسيفر تايغر م 5
    والواي فاي عندي بالبيت عاملو مخفي يعني لما اي حد يعمل بحث ما بلاقيه الا اذا انا اضفتلو شبكة وادخلت كلمة سر واسم المستخدم كيف اوصل الرسيفر على واي فاي بيتي

    ردحذف
  20. عندي جهاز بريفكس v1 وجبت قطعه الواي فاي ومش عايزة تشتغل نوعها n802.iin

    ردحذف
  21. عندي جهاز بريفكس v1 وجبت قطعه الواي فاي ومش عايزة تشتغل نوعها n802.iin

    ردحذف
  22. عندي جهاز بريفكس v1 وجبت قطعه الواي فاي ومش عايزة تشتغل نوعها n802.iin

    ردحذف
  23. رhumax myHD كيفية تشغل U S B WIRELESS

    ردحذف
  24. لو سمحتم ريسيفر رويال hd ازاي اشغلها عليه

    ردحذف
  25. ريسيفر helyo tech 4000 تشتغل عليه ولا لا

    ردحذف
  26. اسم الجهاز timer999 4G HD

    ردحذف
  27. عندي رسيفر SHARP STAR 4000

    ردحذف
  28. جهاز سوبر ماكس اتش دي

    ردحذف
  29. كيفية البحث عن شبكتى بعد أن جعلتها مخفيه على جهاز سالك اتش وان مينى

    ردحذف
  30. الرسيفر سوبر اكس
    وبالفعل عملت الخطوات ودخلت على اكستريم لإظهار القنوات المشفرة ولكن القائمة خاليه من القنوات

    ردحذف
  31. هل تعمل قطعة الوايرلس هذه على رسيفر المجد٩٩٩ رجاء الافادة بالرد ولكم جزيل الشكر

    ردحذف
  32. عندي جهاز ايكون ايرون برو

    ردحذف
  33. مش لاقى انواع الشبكات بالرغم من توصيل الرسيفر بالنت

    ردحذف
  34. ازاى اشغل الانتنا على رسيفر استرا ١٠١٠٠

    ردحذف

-editor' src='' width='100%'/>